Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III

UFOLUDKI


Nasze panie:
nauczyciele: Joanna Żołędziejewska, Anna Michalska
j. angielski - Agnieszka Rybak
pomoc w opiece: pani Agnieszka

do godz 8.15

PLAN DNIA W GRUPIE III

Schodzenie się dzieci, integrowanie przedszkolaków z różnych oddziałów. Zabawy samodzielne i inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej w kącikach zainteresowań służące realizowaniu pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami.

8.00 - 8.30

 

Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do posiłku.

8.30 – 9.00

Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, wpajanie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków. Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne. Mycie zębów

9.00 – 10.00

 

Realizacja zajęć wychowawczo - dydaktycznych, kierowanych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych wspierających całościowy rozwój dziecka (język ang. 2 x w tyg., zajęcia wspierające rozwój ruchowy 2 x w tyg.)

10.00 - 11.30

 

Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze oraz po powrocie - ubieranie, rozbieranie, utrzymanie porządku w szatni. Pobyt na świeżym powietrzu. Gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.

11.30  – 11.45

Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne, nakrywanie do stołu

11.45  – 12.30

Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

12.30 – 13.00

Odpoczynek, relaksacja min: muzykoterapia, bajkoterapia (czas odpoczynku dostosowany do potrzeb dzieci ok 30 - 45 min)

13.00 – 14.00

Zabawy przy stolikach; korzystanie z gier, układanie puzzli. Ćwiczenia grafomotoryczne, manualne; zabawy na powietrzu.

14.00 – 14.30

Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, nabywanie umiejętności nakrywania do stołu – dyżury.

14.30 – 15.00

Podwieczorek - przestrzeganie zasad kulturalnego spożywania posiłku.

14.30 – 15.00

Zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości i umiejętności, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym.
Zajęcia niekierowane, zabawy wspomagające rozwój dziecka, w tym: gry rozwijające samodzielność, zabawy rozwijające aktywne postawy i wyobraźnię, rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci, zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnorodnych klocków; zabawy rytmiczno – muzyczne; prace plastyczno – techniczne.

15.00 - 16.30

Rozchodzenie się dzieci. Zabawy samodzielne według zainteresowań dzieci lub z niewielkim udziałem nauczyciela. Prace porządkowe, dyżury. Zabawy odprężające, oglądanie książek, gry stolikowe. Kontakty indywidualne nauczycieli z rodzicami (według ustalonych zasad bezpieczeństwa).

Po godz.16.30 przejście dzieci do oddziału II

  • język angielski:wtorek - godz. 12.00 - 12.30; czwartek - godz. 10.30 - 11.00

    ZAJĘCIA DODATKOWE
    :
  • spotkania z muzyką: wtorek - godz.