Grupa III
UFOLUDKI
Nasze panie:
nauczyciele: Joanna Żołędziejewska, Anna Michalska
j. angielski - Agnieszka Rybak
pomoc w opiece: pani Agnieszka
do godz 8.15 | PLAN DNIA W GRUPIE III Schodzenie się dzieci, integrowanie przedszkolaków z różnych oddziałów. Zabawy samodzielne i inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej w kącikach zainteresowań służące realizowaniu pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami. |
8.00 - 8.30
| Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, wpajanie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków. Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne. Mycie zębów |
9.00 – 10.00
| Realizacja zajęć wychowawczo - dydaktycznych, kierowanych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych wspierających całościowy rozwój dziecka (język ang. 2 x w tyg., zajęcia wspierające rozwój ruchowy 2 x w tyg.) |
10.00 - 11.30
| Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze oraz po powrocie - ubieranie, rozbieranie, utrzymanie porządku w szatni. Pobyt na świeżym powietrzu. Gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. |
11.30 – 11.45 | Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne, nakrywanie do stołu |
11.45 – 12.30 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.30 – 13.00 | Odpoczynek, relaksacja min: muzykoterapia, bajkoterapia (czas odpoczynku dostosowany do potrzeb dzieci ok 30 - 45 min) |
13.00 – 14.00 | Zabawy przy stolikach; korzystanie z gier, układanie puzzli. Ćwiczenia grafomotoryczne, manualne; zabawy na powietrzu. |
14.00 – 14.30 | Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, nabywanie umiejętności nakrywania do stołu – dyżury. |
14.30 – 15.00 | Podwieczorek - przestrzeganie zasad kulturalnego spożywania posiłku. |
14.30 – 15.00 | Zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości i umiejętności, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. |
15.00 - 16.30 | Rozchodzenie się dzieci. Zabawy samodzielne według zainteresowań dzieci lub z niewielkim udziałem nauczyciela. Prace porządkowe, dyżury. Zabawy odprężające, oglądanie książek, gry stolikowe. Kontakty indywidualne nauczycieli z rodzicami (według ustalonych zasad bezpieczeństwa). Po godz.16.30 przejście dzieci do oddziału II |
- język angielski:wtorek - godz. 12.00 - 12.30; czwartek - godz. 10.30 - 11.00
ZAJĘCIA DODATKOWE: - spotkania z muzyką: wtorek - godz.