Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rozkład dnia

Realizacja bezpłatnych godzin programu wychowania przedszkolnego w zakresie treści podstawy programowej odbywa się od 8.00 do 13.00.
Czas trwania zajęć w grupach dzieci 3-4 letnich – 15 min, w grupach dzieci 5-6 letnich – 30 min.
Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.
Zalecane warunki i sposób realizacji zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego:
1. Zgodnie z zapisami dotyczącymi zadań przedszkola nauczyciele organizują zajęcia wspierające rozwój dziecka. Wykorzystują do tego każdą sytuację i moment pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane. Wszystkie doświadczenia dzieci płynące z organizacji pracy przedszkola są efektem realizacji programu wychowania przedszkolnego. Ważne są zatem zajęcia kierowane, jak i czas spożywania posiłków, czas przeznaczony na odpoczynek i charakter tego odpoczynku, uroczystości przedszkolne, wycieczki, ale i ubieranie, rozbieranie.
2. Bardzo ważna jest samodzielna zabawa ponieważ rozwija w dziecku oczekiwania poznawcze, wiąże się z doskonaleniem motoryki i zaspokojeniem potrzeby ruchu i jest najlepszym rozwiązaniem metodycznym, które sprzyja jego rozwojowi
3. Organizacja zajęć na świeżym powietrzu powinna być elementem codziennej pracy z dzieckiem w każdej grupie wiekowej.
4. Nauczyciele organizując zajęcia kierowane biorą pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy. Wykorzystują każdą naturalnie pojawiającą się sytuację edukacyjną prowadzącą do osiągnięcia dojrzałości szkolnej.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6.00 – 8.00
Schodzenie się dzieci. Zabawy samodzielne i inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej w kącikach zainteresowań służące realizowaniu pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami.
8.00 - 8.30
Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do posiłku.
8.30 – 9.00
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, wpajanie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków. Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne. Mycie zębów
9.00 – 10.00
Realizacja zajęć wychowawczo - dydaktycznych, kierowanych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych wspierających całościowy rozwój dziecka. Samodzielne zabawy dzieci, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela.
10.00 - 11.30
Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze oraz po powrocie - ubieranie, rozbieranie, utrzymanie porządku w szatni.
Pobyt na świeżym powietrzu. Gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
11.30 – 11.45
Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne, nakrywanie do stołu
11.45 – 12.30
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 – 14.00
Zabawy relaksujące sprzyjające wyciszeniu min: muzykoterapia, bajkoterapia, zabawy przy stolikach - gry, układanki;
(Czas odpoczynku dostosowany do potrzeb dzieci - od 45 min do 1,5 godz)
Zajęcia z religii w gr. IV. Zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
14.00 – 14.15
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, nabywanie umiejętności nakrywania do stołu – dyżury.
14.15 – 14.30
Podwieczorek - przestrzeganie zasad kulturalnego spożywania posiłku.
14.30 – 15.30
Zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości i umiejętności, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym.
Zajęcia niekierowane, zabawy wspomagające rozwój dziecka, w tym: gry rozwijające samodzielność, zabawy rozwijające aktywne postawy i wyobraźnię, rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci, zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnorodnych klocków; zabawy rytmiczno – muzyczne; prace plastyczno – techniczne;
15.30 – 17.00
Rozchodzenie się dzieci - integrowanie przedszkolaków z różnych oddziałów. Zabawy samodzielne według zainteresowań dzieci lub z niewielkim udziałem nauczyciela.
Prace porządkowe i dyżury. Kontakty indywidualne nauczycieli z rodzicami (według ustalonych zasad).